2017. május 31., szerda

Fekete-erdő torta

Most volt Nyuszifüllel a második házassági évfordulónk és erre alkalomra sütöttem ezt a finom mini tortát. Tesóm barátnőjétől kaptam a receptet és valóban egyszerű és gyorsan elkészül vele az ember lánya. Köszönöm szépen Betti! :)

Hozzávalók (18 cm-es tortaformához)
A piskótához:

  • 3 db tojás
  • 3 evőkanál cukor
  • 3 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál holland kakaópor
  • 1/2 csomag sütőpor

A krémhez:
  • 1,5 dl meggylé vagy meggykompót leve
  • 1/2 csomag vaníliás pudingpor
  • 1,5 dl habtejszín
  • ízlés szerint kimagozott meggy

Tetejére:
  • 1,5 dl habtejszín
  • kimagozott meggy
  • csokiforgács


A kakaós piskótát szokásos módon elkészítem, amíg kihűl, addig elkészítem a krémet.
A meggylében keményre főzöm a vaníliás pudingot, majd kihűtöm. A habtejszínt kemény habbá verem, hozzáadom a kihűtött vaníliás krémet és darabolt meggyet keverek még a krémhez.
A piskótát három részre vágom az alsót tányérra teszem és köréteszem a tortakarimát, majd a krém felét eloszlatom a lapon, ráteszem a második lapot és a krém másik felét eloszlatom rajta és lefedem a harmadik lappal. Pár órára hűtőbe teszem. Szép óvatosan körbevágom a tortakarimát és leveszem a tortáról majd bevonom az oldalát és a tetejét a felvert habtejszínnel. Tejszínhabbal, meggyel és csokiforgáccsal díszítem.


2 megjegyzés:

  1. Isten éltessen benneteket együtt még sokáig !
    Jól néz ki az évfordulós torta, és biztos nagyon finom volt! :)

    VálaszTörlés
  2. Isten éltessen benneteket együtt még sokáig !
    Jól néz ki az évfordulós torta, és biztos nagyon finom volt! :)

    VálaszTörlés