2017. január 11., szerda

Lángos

Nagyon szeretjük a lángost, amit egyáltalán nem bonyolult elkészíteni és annyi féle módon lehet variálni a feltéteket, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Most virsliset készítettem, de szoktam gombásat, párizsisat és simát is, amit tejföllel, sajttal, fokhagymával és párizsival teszek ízletesebbé :)


Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 4 db tojás
  • 6 dl kefir
  • 5 dkg élesztő


+ olaj a sütéshez

Az élesztőt a kefirben  simára keverem, majd egy kelesztőtálban összegyúrom a többi hozzávalóval. Legalább 3  órát hagyom pihenni a tésztát. Ha megkelt a tészta, lisztes kézzel vagy kör alakúra nyújtom és forró olajban kisütöm mindkét oldalán vagy most például a nyers virslit körbetekertem a tésztával és a úgy sütöttem ki forró olajban.
Ha gombásat készítek, akkor a gombát megpucolom és egy kevés margarinon megpirítom, fűszerezem, majd pedig a megsült gombát  a kör alakúra kinyújtott lángostészta egyik oldalára teszem, amit félbehajtok és jól összenyomkodom és így félköröket sütök ki. 
Párizsisnál a felcsíkozott párizsit teszem a kör alakúra kinyújtott lángostészta egyik oldalára, amit  szintén félbehajtok és jól összenyomkodom, majd kisütöm.



1 megjegyzés:

  1. Kedves Csigabige!
    Pirulva szégyenkezem, hogy olyan régen jártam nálad, hogy nem is vettem észre, amint nyár óta már ismét blogolsz. Láttam, micsoda szép tortákat (is) készítettél nagymamádnak, anyukádnak, Nyuszifülnek...:)
    Lasan-lassan pedig már készítheted a kisfiatoknak az első szülinapjára! :D Nagyo helyes fiúcska!
    Kissé megkésve kívánom, hogy legyen sikeres a 2017-es évetek egészségben, boldogságban, családi szeretetben! Puszi. :)

    VálaszTörlés