2014. július 15., kedd

Fehércsokis kandírozott citromos keksz

Most, hogy végre végeztem az iskolával újra hódolhatok a sütésen kívüli másik kedvenc hobbimnak, olvasok! Az elmúlt két hétben öt könyvet sikerült kivégeznem. Lehet, hogy hamarosan írok egy rövid kis ajánlást némelyikről, mert nagyon tetszenek és teljesen magukba szippantanak a történetek. Na, de most térjünk vissza a sütéshez, ezeket a kekszeket hétvégére készítettem, mert Nyuszifül egyik kollégájához voltunk hivatalosak kerti sütögetésre és olyan édességet szerettem volna, ami  egészséges és kibírja a kicsit hosszabb utazást. Úgyhogy elővettem ezt a receptet, amit pár hete kaptam az egyik barátnőmtől és elkészítettem. Úgy néz ki, hogy mindenkinek ízlett :)


 Hozzávalók:
1. tál:

  • 20 dkg zabliszt
  • 30 dkg zabpehely
  • 1 csipet só
  • 2 mokkáskanál fahéj
  • 2 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 20 dkg összetört fehér csoki
  • ízlés szerint aszalt gyümölcs vagy kandírozott gyümölcs (jelen esetben kandírozott citrom)
2. tál:
  • 30 dkg olvasztott margarin
  • 10 dkg barna cukor
  • 10 dkg kristálycukor
  • 2 db tojás
A tálakban az összevalókat összekeverem, majd összeöntöm a két tál anyagát és fél órára a hűtőbe teszem. Sütőpapírral bélelt tepsibe púpozott kávéskanállal halmokat teszek ugyanakkora távolságra, mint süti mérete és 175-180 fokra előmelegített sütőben megsütöm.




10 megjegyzés:

  1. Hű, egy újabb kipróbálós keksz-recept, vittem is magammal! :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a citromos dolgokat, biztos nagyon fincsi volt :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a receptet én is elő fogom venni valamikor!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megéri, mert viszonylag gyorsan megvan és még finom is :)

      Törlés
  4. Szeretjük az ilyen finom kekszeket, csak úgy tűnnek el a dobozból. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is gyorsan fogyó példánynak bizonyult :)

      Törlés
  5. Gratulálok sikeres vizsgádhoz! Nagyon sok finomságot készítettél mióta nem jártam Nálad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Remélem javulsz már és mielőbb teljesen jól leszel :)

      Törlés