2014. május 25., vasárnap

Mákos őzgerinc karamellpudinggal

Ezt a süteményt akkor készítettem még, amikor nem blogoltam, de rendszeresen jelentkeztem a SAD fordulóira. Itt a téma "Karamell, mert szeretem" volt. Fincsi süti és bármilyen más pudinggal is simán variálható, ezért gondoltam, hogy megosztom veletek. Az alapreceptet, még anya kolléganőjétől kaptam, amit kicsit tovább gondoltam :) Mákszeretőknek kötelező kipróbálni! :) 


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 3 db tojás
  • 15 dkg kristálycukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg őrölt mák
  • 16 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,25 dl tejföl
  • 12,5 dkg olvasztott margarin
  • margarin és zsemlemorzsa a forma kikenéséhez
A krémhez:
  • 1 csomag karamellás pudingpor
  • 5 dl tej
  • 3 evőkanál kristálycukor
A tetejére:
  • 10 dkg fehér csokoládé
  • 2 evőkanál olaj
A tésztához a tojást a cukorral és a vaníliás cukorral 3-4 perc alatt fehéredésig keverem. A mákot a liszttel és a sütőporral összekeverem, a cukros tojással összekeverem és hozzáadom a tejfölt és az olvasztott vajat is. Az őzgerincformát kikenem margarinnal és megszórom zsemlemorzsával, majd beleöntöm a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt megsütöm.
A pudingporból a tejjel és a cukorral sűrű pudingot főzök a szokásos módon. Ha kihűlt a mákos tészta, akkor ujjnyi széles darabokra vágom, majd egy evőkanálnyi meleg pudinggal összeragasztom a szeleteket egymással. Becsomagolom alufóliába és hűtőbe teszem, hogy összeálljon. Pár óra elteltével kiveszem a hűtőből és a vízgőz felett megolvasztott csoki és olaj keverékével végigcsorgatom a tetejét. Újra visszateszem a hűtőbe, hogy rádermedjen szépen és ha már jó, akkor kissé ferdén szeletelem.




8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki és biztos tudnám szeretni ! Finom lehet ezzel a pudinggal!

    VálaszTörlés
  2. Akkor nekem kötelező... :-DD És még szép is! :-P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáljad ki nyugodtan, mert nem csalódsz benne, azt garantálom! :)

      Törlés
  3. Amikor mákos sütit látok, csak nyelek nagyokat, mert nagyon szeretem, viszont annál ritkábban készítek, mert egyedül csak én szeretem. Nagyon finom lehet a karamellpudinggal. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár, hogy a családtagjaid nem szeretik a mákos édességeket, pedig ez is nagyon finom! Ha megsütöd és megérzik az illatát lehet, hogy elcsábulnak és kérnek belőle :) ;)

      Törlés
  4. Mákos süti jöhet minden mennyiségben :) - a karamellel fincsi lehet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Karamellel, eperrel, vaníliával.. mindennel finom, csak bőven legyen benne mák :)

      Törlés