2013. november 28., csütörtök

Szilvalekváros sütemény muffin formában - Blogkóstoló 13. fordulójára

És akkor jöjjön a blogkóstolóra elkészült desszertem, hogy teljes legyen a menüm Erikától. Hálás vagyok Jankának, hogy Erika blogját sorsolta ki nekem, mert rengeteg érdekes recept van nála és talán sosem találtam volna rá az oldalára. A süteményben lévő szilva és fahéj nekem már karácsonyi hangulatot áraszt. Sajnos nekem csak egy darab jutott, mert mire feleszméltem, már meg is ették az összes többit itthon, úgyhogy ebből arra következtek, hogy ízlett a családnak. :)
Annyit változtattam a recepten, hogy mivel nekünk csak idei, de üstben főzött szilvalekvárunk van itthon és még nem keményedett be (szerintem ideje sem lesz rá, mert elfogy addig :D), nem kellett vízzel hígítanom. 

 Hozzávalók:
  • 3 db tojás
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg porcukor
  • 12 dkg margarin
  • 6 evőkanál szilvalekvár
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál fahéj
  • 15 dkg marcipánmassza
A tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral, margarinnal kikeverem, majd hozzáadom a lekvárt és végül a sütőporral, szódabikarbónával és fahéjjal elkevert lisztet. Alaposan összekeverem.
A kapszlikba beletöltöm a tészta felét, majd pedig a marcipánt 12 részre osztom, golyókat formálok belőlük, amiket végül "kilapítok". Minden tésztára kerül egy marcipánkör, majd rá a tészta másik fele. Előmelegített sütőben megsütöm.





10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom sütit választottál. Ezt én is nagyon szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Legközelebb küldök pár darabot, ha marad :)

      Törlés
  2. Ismerős ez a süti, én is készítettem már, csak marcipán nélkül. Finom volt, nekünk is ízlett, de azért következőkor én is félturbózóm egy kis marcipánnal. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon fincsi marcipánnal, tényleg érdemes kipróbálni :)

      Törlés
  3. Jó ötlet muffin formába tölteni és marcipán golyóval felturbózni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erikánál láttam, hogy tegyük muffinformába és tegyünk bele marcipánt, mert sokkal mutatósabb és ízletesebb lesz tőle. Hogy milyen igaza volt! :)

      Törlés
  4. Marcipán és szilva - azt hiszem nagyon jó párosítás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finom párom :) Mindenkinek ajánlom :)

      Törlés
  5. Nagyon finom lehetett, valóban igazi karácsonyi illatot áraszthatott mikor sütötted! Guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fahéj és szilva nálam mindig a karácsonyt idézi. Imádom! :)

      Törlés