2013. november 20., szerda

Sajtleves póréhagymával - Blogkóstoló 13. fordulójára

A legújabb blogkóstoló háziasszonya janka kovács egy eddig számomra ismeretlen blogot sorsolt ki nekem. Sass Erika blogja fantasztikus! Nem is értem, hogy eddig miért nem találtam rá. Tele van akár különleges, vagy egyszerű és gyorsan elkészíthető ételekkel. Amikor elkezdtem nézelődni nála kapásból kiszúrtam ezt a levest, mert nagyon izgalmasan hangzott és mindig szerettem volna kipróbálni hasonlót. Jelentem, hogy nagy sikert aratott nálunk és nagyon gyorsan elfogyott az utolsó cseppig. Legkisebb öcsém az egész főzési idő alatt azon nyaggatott, hogy mikor lesz már kész és neki merítsek belőle elsőnek, hogy megkóstolhassa.
Hamarosan érkezik, majd egy főétel is Erikától, meg ha időm engedi desszert is.
A recepten kicsit módosítottam, úgyhogy most az én változatomat is megismerhetitek :)


Hozzávalók:
  • 1 szál póréhagyma (kb. 30 dkg-os)
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg semleges ízű sajt reszelve
  • 15 dkg füstölt sajt reszelve
  • 15 dkg trappista sajt
  • 1 liter húsleves alaplé
  • 2,5 dl tej
  • 2 evőkanál tejföl
  • bors, szerecsendió
A póréhagymát felkarikázom, majd pedig a vajon megfonnyasztom. Felengedem a húsleves alaplével, majd pedig felforralom. Miután felforrt, beleöntöm a tejet és a tejfölt és újra forralom az egészet. Ha  már ismét forr, beleteszem a reszelt sajtokat és takarékra állítom a tűzhelyet, majd pedig folyamatos kevergetés közben hagyom, hogy elolvadjon benne a sajt. Amikor szépen elolvadt benne a sajt, borssal és szerecsendióval ízesítem, majd pedig hozzáadom a kockára vágott trappista sajtot és elzárom alatta a tűzhelyet.



10 megjegyzés:

  1. Én is póréhagymás levest választottam az előző fordulóban, így eltudom képzelni ennek a finomságát is! Kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fantasztikus leves! A füstölt sajt meg kifejezetten feldobja az ízét! :)

      Törlés
  2. Jó kis levest készítettél, én is nagyon szeretem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádták is itthon és már újrázást követelnek :)

      Törlés
  3. Nagyon tetszik ez a leves, jóóóó sajtos. :) Finomat választottál. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Valóban isteni, aki a sajtot szereti, annak tuti nyerő! :)

      Törlés
  4. Sajt és hagyma, remek práos :D

    VálaszTörlés