2013. június 7., péntek

Áfonyás mousse-torta fehér csokoládéval

Előkerestem István 2011-es tortáját és rájöttem, hogy az utóbbi két évben mindig került eper a tortájára, így ez az idén sem maradhat ki. Mondjuk nem egy tipikus epres édességet tervezek, de pár szemmel igyekszem feldobni majd :) Egyébként ez a torta is vékony piskótával és rengeteg krémmel készült 2 évvel ezelőtt. A receptet valamelyik magazinból vágtam még ki, csak már nem tudom, hogy melyikből.

Hozzávalók:
Piskótához:
  • 3 tojás
  • 6 dkg cukor
  • 6 dkg liszt
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héjának a fele
Töltelékhez:
  • 3 tojás
  • 30 dkg fehér csokoládé
  • 6 dl tejszín habbá verve
  • 1 dkg zselatin
  • 10-15 dkg áfonyalekvár
Tetejére:
  • friss gyümölcs (én epret használtam)
Hagyományos módon a fenti arányokkal piskótatésztát készítek egy 20 cm-es átmérőjű tortaformában. Sütőpapírral kibélelt formába töltöm bele a tésztát, majd pedig 160-180 fokos előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöm.
A fehér csokoládét vízgőz felett megolvasztom és a 3 egész tojást hozzáadva 50 fokosra főzöm. Lapos tálcára töltöm, majd hűtőbe teszem. Az előre behűtött tejszínt kemény habbá verem és egy keveset félreteszek a díszítéshez. A zselatint hideg vízben megduzzasztom, majd a mikróban olvadásig melegítem. Ha kihűlt a fehér csokis rész, óvatosan a habba keverjük. Az így kapott krémet rákanalazom a piskótára, kanalanként belenyomkodom a kikevert áfonyalekvárt úgy, hogy márványos legyen a krém. 1-2 órára hűtőbe teszem, majd tejszínhabbal és gyümölccsel díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése